lördag 12 februari 2011

Viljan!

Kom just hem efter en toppen kväll! Har spenderat typ 5 sjukt roliga timmar med Elin! Pratat om allt möjligt som vanligt och bara kunnat slappna av och njuta av underbart sällskap! Åkte en sväng via Oscar oxå för att hämta Gio, Calle och Oscar och föra dem till Arken. När jag hade fört hem Elin kände jag hur jag körde hem med ett leende på läpparna och det kändes så otroligt skönt!

Den där lågan har börjat brinna igen och den brinner stabilt, den flackar inte av varje vindpust och den brinner inte så högt att det är fara för en eldsvåda. Jag har helt enkelt hittat viljan igen. Jag vill göra saker, träffa kompisar, fixa hemma, busa med hundarna, fixa håret, fundera över mina kläder.. Bara leva helt enkelt!
Min terapeut frågade mej för ett tag sen hur mitt utseende och klädstil ändras beroende på hur jag mår. Jag tyckte det var en helt idiotisk fråga, men sen började jag fundera på det och det finns faktiskt ett visst mönster.

När jag inte mår bra klär jag mej i kläder som inte syns, som ingen reagerar på, allt skall vara mjukt och bekvämt, håret får vara precis som det ser ut när jag vaknar och smink finns inte ens i tankarna. Mår jag bra vill jag synas, jag tycker om att fundera ut vad jag skall ha på mej på dagarna, jag tar mej lite tid på morgonen för att fixa håret, lägger på mascara, vrakar i skogarderoben. Det är en skön känsla att känna att man trivs i sitt utseende och i sej själv.

Som jag mår just nu tycker jag om. Jag hittar glädje i de små sakerna, vågar skratta och le, busa och retas. Jag vet att det alltid kommer att komma sämre perioder men jag har mer kontroll än vad jag haft tidigare. Det syns hemma också, jag får saker gjorda. Disken översvämmas inte, tvättkorgen töms, kläder ligger inte över hela golvet. Jag har kontroll. Resan har varit lång och den kommer att fortsätta länge till både lyckad och mindre lyckad men det känns som att jag under det senaste halvåret kommit förbi flera delmål och jag är ivrig på de nästa!

Det bästa med det hela är att jag hittat mina vänner igen. Jag tar mej tid för dem, jag vill umgås och prata, lyssna, skratta och skapa minnen. Jag har otroligt fina vänner som gett mej all den tid jag behöver och nu är det min tid att ställa upp för dem, för de är så otroligt värdefulla!!

Familjen gör mej lycklig. Mina fina vovvar som alltid finns nära och som kan trösta och ge så himla mycket skratt ibland. Pojken är fantastisk som orkar med mina dåliga stunder och allt det som han får stå ut med. Som alla andra par har vi också stunder när vi är oense och det finns jobbiga dagar. Men allt är värt det för alla fina, roliga och mysiga stunder vi har tillsammans. Bäst är han.

Nu skall jag njuta av min tjejfilm (det gäller att passa på) samt skicka iväg resultatet av min nätshopping idag. Kanske inte det smartaste tillfället att köpa nya kläder på just nu, men det löser sej! J Känns härligt med något nytt!

Jag är lycklig just nu.

1 kommentar:

  1. Vad kul att du mår bra! Och apropå kläder så KAN man faktiskt må bättre om man har kläder man gillar och trivs i, alltså är det helt motiverat att köpa nytt nu och då. Inom rimliga gränser förstås, det är väl där det brister ibland. Haha :)

    SvaraRadera