onsdag 16 februari 2011

Bloggtorka

Blev ett par dagar bloggtorka. Anledningen heter migrän deluxe. Vaknade på söndag med huvvudvärk och dum som jag var så fattade jag inte att direkt att ta migränmedicin.. Så hela söndagen låg jag under täcket med ögonbindel och led. Vaknde på måndag och mådde om möjligt ännu sämre så det var bara att ta mera medicin, mera medicin och mera medicin. På måndag eftermiddag började jag dessutom spy, jag som aldrig har spytt under ett migränanfall..

Ringde till sist till akuten och frågade vad jag skulle göra. Hade överdoserat min medicin kraftig. Svaret: ta en burana. Jag sa till tanten att gå dö. Inte vidare snällt nej, men när man inte ens kan höra sej själv andas för att man har så ont så är det inte så himla lätt att vara trevlig.. I med panacod och mera migränmedicin.. Tog natten kl 20.30 efter att ha sovit hela dagen och vaknade till en likadan tisdag.. Mera medicin.. På eftermiddagen släppte det äntligen någotsånär! För att komma tillbaka vid 19 på kvällen.. Mera medicin och ner i säng. Så jag har varit lagom lullig idag. Kände mej som en riktig drugjunkie.. :S Men dagen har gått bra på jobb och Ziva och jag har sen varit till veterinären

Bebisen uppförde sej exemplariskt! Satt snällt medan veterinären undersökte och lade sej till sist ner och va helt lugn. Mamma stolt :) Fick örondroppar för en vecka och återbesök om en vecka. Så de va det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar