måndag 7 februari 2011

Reda upp oredan

Är inte van med att han så här mycket tid på mornarna.. Sambon börjar nytt jobb idag så han börjar 9, inte en chans att jag kan sova då heller.. Är ju som att skicka iväg sitt barn på första skoldagen :) Tror det kommer att gå jättebra, han e duktig min pojke!

Gårdagen ägnades åt städning, som vanligt efter en svacka. Efter några dåliga dagar behöver jag städa, plocka å fixa å flytta å organisera saker, för att få nån reda i mitt psyke igen. Skulle egentligen bara diska å fylla på hundmatshinkarna, men det slutade med att jag rensade ut allt ur bänken i köket och sen senare oxå i badrummet å gick genom papper å mat å porslin å glödlampor å allt annat skit man har liggande överallt. Badrummet fick sej en rejäl omgång med tallsåpa å klorin å även där rensade jag bort en hel del. När köket å badrummet var städat å allt extra strunt uppburet till förrådet måste jag ju plocka å dona i vardagsrummet oxå, som i jämförelse såg ut som en soptipp. Skönt är det nu när allt är på koll å även mitt huvve.Jag tycker inte om att städa i allmänhet, sådär att damssuga å torka damm å sånt, men jag älskar verkligen att storstäda när jag är på rätt humör för det. Att städa är min konstiga passion. Jag tycker om att va lite konstig. :)

Elin kom å höll mej sällskap när jag städade å vi åkte sen till Godby så att Linda kunde hämta sin bil innan jag å Elin åkte å käkade till Fantasia. Spenderade sedan nån timme till med att fundera över allt möjligt psykologiskt å jag var helt trött i huvvet när jag kom hem, men de va skönt att kunna berätta olika saker som man inte berättar till vem som helst. Jag tycker det är jätteviktigt att man har nån man kan va 100% ärlig mot, som kan ta det man säger å att man kan prata om det. Jag har turen att ha några sådana å på så vis kommer jag hela tiden framåt med mina egna tankar. Sen skall man ju inte dela allt med hela världen, privatliv är oerhört viktigt.

Det är några som redan undrat hur jag kan vara så personlig i den här bloggen å dela allt. Klart att jag inte delar allt! Jag är inte så naiv att jag tror att  jag kan lita på hela världen! Jag skriver det jag känner att är okej att skriva, men det som hittas här är bara en bråkdel av allt i min värld. Bara för att man hittat hit å läser det jag skriver så betyder absolut inte att man känner hela mej å allt vad jag är. Sen är det många som mailat å hört av sej å tackat för min blogg å tyckt att det är en jättebra sak å det värmer naturligtvis!

Väl hemma kröp jag iaf ner i sängen med Gio å slöglodde tv innan de va dags att sova. Har sovit uruselt inatt. Vaknat hela tiden å inte kunnat hitta en bekväm ställning å bara varit irriterad. Tror jag var lite nervös över hur den här morgonen skulle kännas med hans nya jobb å jag var nog även rädd att det skulle kännas tungt att åka på jobb. Det ligger alltid en rädsla djupt inne om hur dagen skall bli. Men nu har jag ätit frukost å varit ute å skenat med vovvarna å är helt redo att åka på jobb! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar