onsdag 23 februari 2011

Fisksoppa!

Har varit så enorm sugen på fisksoppa i flera veckor, jag som hatar soppor.. Har lite försökt att nån sku bjuda mej på fisksoppa men det hände inte så idag var det bara att fixa ihop det själv! Lite roliga som vi är så äter ju inte Gio fisksoppa, så han ville ha korvsoppa, vilket jag avskyr. Så vi gjorde två soppor.

Så här är det alltid när vi skall äta. Skall vi mysa med chips och dip har vi olika chips, olika dip och Gio vill ha sin dip med creme fraice och jag med gräddfil.. Äter vi mackor skall vi ha olika pålägg, gör vi milkshake gör jag min först och sen gör Gio sin, gör vi pizza delar vi den på hälften med olika fyllningar.. Vi kan bara inte komma överrens om det där med att äta :)

Nette fanns som masterchef och berättade hur man gör, för jag har aldrig gjort soppa. Bra med Nette! :)


Sånt här behöver man när man gör soppa.


Jeeeij, de kokar!


Soppa. Kunde varit godare jo, men kunde varit betydligt värre oxå! Överlag är vi nöjda med sopp-kokandet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar