onsdag 2 februari 2011

Dagen B

Vaknade till en dag, en besiktningsdag. Jag avskyr verkligen att besikta bilen för det kan ju aldrig fungera som jag vill.. Åkter iaf dit, satt i bilen och väntade i vad som kändes som en evighet. TIll sist kom mitt registernummer upp på skylten och bilen fick tas över av besiktningsgubben. Å vad händer? Jo, den blev naturligtvis underkänd, vilket jag ju redan visste. Men det jävliga var att det var EXAKT samma fel som förra året! En spindelled som jag bytte på Esso i april och som skall hålla i sisådär 10 år. Den höll alltså i 10 månader..

Efter jobbet rusade jag iväg till Esso för att gnälla på dem. Så nu får bilen service imorgon bitti och jag hoppas han fick klart för sej att jag absolut inte kommer att betala det! Jag gnäller väldigt sällan, men jag tycker man har rätt att klaga. Man behöver absolut inte vara otrevlig, utan förklara tydligt vad problemet är och hur man vill lösa det. Så länge mottagaren också är trevlig och går att förhandla med så behöver klagomål inte alls vara så himla otrevligt.

Lilla Opel står nu på Esso och väntar på service imorgon bitti. Jag körde dit den efter jobbet och passade på att ta vovvarna med så vi kunde promenera hem i det fina vädret! Det finns verkligen vårkänslor i luften nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar