torsdag 3 mars 2011

Lyckotårar

En känsla av enorm lycka kom över mej idag, den förstärktes under hela dagen och för en stund sen så nådde den fullkomlighet. Jag är så otroligt glad över den här känslan, det är länge sedan den funnits, så här 100 % riktig! Anledningen är så pass lätt som: andra människor.

Jag har under dagen mottagit otroligt många fina ord, mina kollegor som frågar hur jag mår efter de jobbiga dagarna i början av veckan. Min fina sambo som gör mej varm inombords med sina fina ord. Och min underbara vän. Vännen som har en blogg, en blogg där hon delar tankar om inspiration, energi och passion. Ni hittar den här: här. Jag har inte läst den på ett tag, men lyckades ta mej in på den idag. Där har hon skrivit om mej, om mej som inspirationskälla bland alla de människor som hon inspireras av, bland dem som uträttat stora saker i världen och samhället. Och där, mitt ibland dem, så finns lilla jag. Ord kan inte beskriva känslan jag har. Ord som underbar, fantastisk, värdefull och otrolig beskriver inte henne tillräckligt. Jag vet inte vilket ord jag skall använda, det är mer en känsla av fullkomlig kärlek.

Även okända människor har gett mej så fantastiska ord idag. Berört mej till det innersta! Tänk att ord kan göra det, att vi människor kan göra det för varandra? Det är ju helt fantastiskt. Världen är inte enbart god, det finns så många hemskheter och svårigheter, men i allt det finns den här underbara kontakten vi människor kan ha med varandra.

Ikväll gråter jag. Inte för att jag är lessen, utan för att jag känner mej värdefull, älskad och lycklig. Tack för den här dagen och tack för alla fina ord! Ord kan såra och skada, men när de är som bäst så kan de hjälpa och hela en medmänniska. Ni har med era ord idag hjälpt och helat mej, gett mej styrka och energi. Jag är otroligt tacksam.

Jag gråter lyckotårar!

1 kommentar:

  1. Det är fint då "bara" ord kan göra stor skillnad för en människa, att man kan förgylla nåns vardag bara genom att säga nåt snällt. Och jag tror alla du nämner känner sig väldigt värdefulla när de ser att det de säger och gör faktiskt har en mening för dig.

    SvaraRadera