måndag 7 mars 2011

Hundbus

Visserligen älskar jag mina barn vettlöst men ibland undrar man nog vad man gett sej in på.. Nette hämtade mej efter jobbet och vi åkte ut till ett ställe i Lemland som vi hittade för ett tag sen. En ganska liten väg så de e ju inga bilar där tänkte vi.. Jomen visst!

Hundarna hade hunnit få upp racerfarten i 3 minuter när första bilen kom. Fullkomligt omöjligt att fånga dem!! Efter mycket om och men så lyckades vi klara av mötet. För att 2 minuter senare möta en till bil! Lika mycket kaos igen.. Dix och Ziva var dock relativt snabba med att bli infångade, MEN Pinglan och Trassel är ÖVERLYCKLIGA över att få leka med varandra och rusa fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka.. Så ingen av dem lyssnar ju när de är mitt uppe i kampen om vem som är snabbast! Hoh. Både Nette och jag var helt slut efter 10 minuter!

Så vi bestämde att svänga in på en mindre väg än den vi tog förra gången så att vi skulle slippa bilar. HAHA. Vad bra det gick då! Stor bil i möte.. Dix och Ziva blev även nu bra infångade, mycket stolt över att två av fyra lyssnar iaf.. Pinglan kom efter en stund till mej medan Nette står vid bilen och pratar med ägaren.. Ojdå. Nu får vi utskällning tänker jag och skriker: jag har alla utom Trassel! Jag hörde honom skälla en gång och insåg att ljudet kom ganska långt bort ifrån så jag slappnade av. Men, varför skällde han?

Jo, för att han hade fångats i en mårdhundsfälla!! Pinglan har gladeligen snott betet och stoltserar med det i käften, vilket betyder att fällan är fast och där inne satt Trassel och var olycklig. Snällt med kompisar som stänger in en i fällor! :D

Resten av promenaden förlöpte dock utan större missöden.. Nog kan dom vara jobbiga, men visst tusan är dom underbara! :)

Hemma är vi nu, alla vovvarna har däckat i soffan och själv skall jag hämta sambon och lägga mej med honom och vila.. Har sovit mindre än 2 timmar idag så jag känner inte mej helt på topp om vi säger som så..


"Min bästis stängde in mej i en mårdhundsfälla idag, men lika glad är jag ändå"


1 kommentar:

  1. haha ja e heelt död ja å ping flyger runt i soffan å är allt annat än död! nåja bara han växer lite får han ge tibax ti bitchen som valde offrade kompisen mot maten :P

    SvaraRadera