fredag 25 mars 2011

25 saker ni (kanske) inte visste om mej

Har lite skrivbrist nu men så hittade jag igår kväll en anteckning på facebook som jag skrev för sådär 3-4 år sedan om 25 saker om mej själv som kanske inte folk i allmänhet vet. Så ja tänkte göra en uppföljning, om jag lyckas komma på 25 saker vill säga..


1. Jag har en stor släkt, mamma har 9 stycken syskon som allihop har barn å barnbarn, pappa har 3 syskon som alla dom även har barn och barnbarn. Att anordna en släkträtt skulle innebära enorma vinster för hotellen på Åland.. Jag är dessutom yngst av alla mina kusiner OCH småkusiner..

2. År 2004 började jag servitörlinjen på Ålands hotell och restaurangskola, jag var inskriven i 3 dagar och hade varit på 2 lektioner innan jag hoppade av och började jobba istället.

3. Jag avskyr piller! Hatar att svälja dom där jäkla grejjerna och tar, förutom mina p-piller och mina mediciner mot bipolariteten, medicin bara å endast när det verkligen är nödvändigt!

4. Jag har i mer än 10 år varit orienterare å trots att jag lagt karriären på hyllan för många år sedan så älskar jag verkligen att vara ute i skogen! Känner mej som hemma där!

5. Jag är fullkomligt VÄRDELÖS på att sy!! Skulle knappt kunna sy ihop två tygbitar i varandra utan att bli tvungen att sprätta upp det å skrika å gråta.. Sånt som ska sys i det här hushållet så står Pojken för..

6. När jag var liten ville jag bli maffiaboss, till min mammas stora förtret.. Ja tror att ja sku ha varit grym som maffiaboss! :)

7. Jag älskar stickade sockor, har alltid stickade sockor med mej, tilåme när jag åker utomlands till länder med 30 graders värme..

8. När jag gick i högstadiet och gymnasiet skrev jag forutom uppsatserna som hörde till även en massa annat som jag bad mina lärare bedöma. Snacka om ambitiöst :P Men det är något som alltid varit viktigt för mej å jag är otroligt glad över att jag har passion för att skriva.

9. Jag äter Pasta Carbonara åtminstoen en gång i veckan, ibland typ tre..

10. Jag har aldrig varit intresserad av smink, kan inget om smink å kommer nog aldrig att lära mej heller. Mascaran kan komma på nån dag i veckan men oftast är jag helt a natural å de trivs jag bra med.

11. Jag är grymt svag för Kotipizza.. Äter alltid Kotipizza med mamma när jag är i Vasa, använder min största övertalningsförmåga å puppyeyes när jag å Pojken skall hämta pizza för att få den från Koti.. I mina yngre år så åt jag å mina tjejer Kotipizza i stort sett varje söndag, till sist behövde vi inte ens beställa, dom började med pizzorna genast vi kom innanför dörren.. :P

12. Är en sån som vräker i sej mat, jag äter sjukt snabbt, förutom när det gäller glass, den kan ja minsann sitta å slicka på en halvtimme efter att alla andra är klara..

13. Jag suger på att lösa korsord, riktigt bad..

14. Jag har aldrig exakt samma kläder på mej på jobb två dagar i rad. Av ren princip bara.

15. Tycker att tisdagar är den jobbigaste dagen på veckan, vilket är en kvarleva från min högstadietid där jag varje tisdag i 2 år började dagen med franska.. Jag avskydde det.

16. Mjukisbyxor är min stora favorit! Jag kunde leva i mjukisbyxor om jag fick.. Samtidigt som jag älskar att klä upp mej lite finare å piffa till med smycken å snygg frisyr :)

17. En av mina absolut största svagheter är att jag är väldigt snabb på att dömma människor, min styrka är dock att jag även kan erkänna att jag gjort ett misstag och be om ursäkt.

18. Jag älskar att vara omringad av vatten, att kunna sätta mej på en klippa å filosofera eller ro ut mitt i havet å bara känna lugn.. Vatten ger mej ro.

19. Jag tycker om att storstäda! Inte det där dagliga att plocka å dammsuga å sånt tjaffs, men att riktigt stortäda, skrubba golv med rotborste, städa skåp, byta gardiner, torka å fixa är nåt jag mår bra av! Det är avslappnande å så himla skönt sen när det är storstädat hemma!

20. Jag lämnar alltid en liten skvätt kvar i glaset, vad jag än dricker.. Fattar inte varför men de har helt enkelt blivit en dålig vana.

21. Varje vår tänker jag att i år skall jag minsann fixa till balkongen med blommor å grejjer, men inte har det hänt ännu, still waiting :P

22. Jag är sjukt pedantisk med hur lakan och sängkläder skall vara vikta i skåpet.. Det finns ingen annan som får vika dem för då blir det fel å ja går å viker om det.. Alla har vi våra funderingar :P

23. Jag kan inte titta på barnprogrammet Pingu. När jag var liten tittade jag på det å i ett program så blev Pingu mobbad å han grät å jag tyckte det var så otroligt sorligt å ja blev jättelessen så ännu i denna dag kan jag inte titta på Pingu..

24. Jag vill ha det varmt när jag sover, helst invirad i två täcken, filt, Pojken.. Allt för att de ska vara varmt å gosigt!

25. Jag är livrädd för sniglar!! Alltås inte bara att jag tycker att de är enormt obehagliga utan jag är bokstavligen livrädd för att de helt plötsligt skall bli stora monster å börja jaga mej i deras slemmiga äcklighet!!

Så, det var det jag hade att säga idag. Är lite bloggtorka nu just men de blir nog bättre småningom!

2 kommentarer:

  1. detdär med pingu visste jag inte. du är ganska rolig du öhman. det är nog därför jag tycker om dej också <3

    SvaraRadera
  2. HAHAH!! Förgyllde min båtfärd gjorde du nu! mycke visste jag, men älskar ditt sätt å skriva! :D ses snart söt! / Elin

    SvaraRadera