onsdag 30 mars 2011

EEG-undersökning

Idag har jag genomgått nåt så "roligt" som en EEG-undersökning å kanske jag bara är känslig, men de va nog inget jag lägger på min 10 i topp-lista precis. Kom till sjukhuset å två sjukskötare(en praktikan + en "riktig") tog mej ner i sjukhuset mörka gångar i källaren.. Där satte dom på mej en mössa med massa hål i å kletade sedan gel i alla hålen med hjälp av nån sprutliknande sak.

Fick sen lägga mej ner på en brits åså lade dom sladdar på öronen, axlarna, hjärtat å runt ögonen. Sen skulle jag ligga där å blunda å andas lugnt å vara avslappnad. I 16 minuter låg ja så, en gång i minuten skulle jag öppna ögonen i 5 sekunder å sen blunda igen å efter en minut igen öppna ögonen i 5 sekunder osv. Duktig trött blev man å kände sej helt sned i kroppen till sist när man kände att man höll på att somna.


Mode?

De värsta för mej i det skedet var att jag på nå vis fick för mej att dom kunde läsa mina tankar där på datorn.. :) De vet jag ju oxå att dom inte kan, men de kändes så så ja ansträngde mej till tusan att tänka på "normala" saker. Ja menar, tänk om jag typ hade börjat tänka på sex eller nåt, då skulle säkert hela rummet ha börjat blinka å datorn börjat skrika: PATIENTEN TÄNKER PÅ SEX!! Så till sist låg ja å tänkte på olika fiskar som finns.. (Har fått lite fiskdille efter en grej jag sysslar med på jobbet..)

Efter dom där 16 minuterna så lade dom igång en lampa vid ögonen som blinkade i alla olika möjliga färger å takter. Min enda tanke under det här va: Jaha, då får man migrän idag då! De höll på i 6 minuter tror jag, sen skulle man dessutom under 2 minuter ha ögonen öppna i den där jävla lampan. Usch, blev ju illamående.. Efter blinkandet var klart så skulle jag hyperventilera i 3 minuter.. Som en med kronisk panikångest så kan ja ju int säga att de kändes så jävla hejsan precis.. Sen låg jag kvar på britsen i ungefär 10 minuter å andades å dom gjorde saker på sin datagrej.

Väl klara efter lite mer än en timme så tog dom bort alla sladdar å jag hade hela håret fullt med den där gelen å 3 stora synliga märken i pannan efter mössan. Snygg som fan.. Hem å duscha bort allt gegg å sen iväg på jobb igen. För säkerhetsskull svalde jag lite huvudvärkstabletter för om jag klarar mej utan migrän idag blir jag verkligen överraskad.. Så de va dagens upplevelse. Tur det inte är nåt man gör varje dag precis..


Hår fullsmetat med gele samt 3 stora märken i pannan. Mycket snyggt.. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar