onsdag 16 mars 2011

Huvudvärk..

Jag är ju en av de otursdrabbade människor som drabbats av migrän.. Å de e fan inga roligt det minsta! Har man inte migrän kan man inte förstå hurudan otrolig smärta det är.. 

Ofta går min huvudvärk över om jag hinner ta nån tyo av värkmedicin, helst Voltaren, genast jag känner av en migränattack, men inte idag inte.. Då äter jag ju både Voltaren och Panadol nu för att jag inte skall ha ont i knät, men tydligen så hjälper det inte mot huvudvärk samtidigt.. Så mitt på dagen hade jag inget annat val än att gå hem från jobb. 

Min migrän har blivit annorlunda på sistone, nuförtiden mår jag så jävla illa å spyr, vilket jag aldrig gjorde tidigare. Min kära mor har oxå migrän å har verkligen alltid haft det urjobbigt under sina attacker, så jag verkar ha börjat gå samma väg nu.. 

Kom hem vid 12 och tog genast migränmedicin å lade mej på spikmattan 10 minuter för att öppna upp i alla spända punkter i nacken.. Somnade sen av medicinen och vaknade 4 timmar senare. Åkte å handlade lite och en sväng till en skogsväg i Jomala så att hundarna fick springa av sej medan jag mest stod å andades.. Sen hem å tittade på när Gio å Oskar fixade mat till mej, ibland har man det bra! Har ätit å ligger nu under täcket igen och skall alldeles snart ta natten.. Jag känner att det fortfarande  finns en spänning i högra sidan men jag hoppas att det har gått över helt å hållet tills imon..


Ironisk nog har  vi såna här dynvar i sängen nu, andra sidan säger "Jag har inte huvudvärk..". Men tyvärr är det nog den här sidan som visas när sambon kommer hem å jag ligger å snarkar.. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar