måndag 4 april 2011

Papper papper papper

Har påbörjat min expeditionsvecka idag. På jobbet turas vi om att sitta i expedition en vecka och nu är det min tur tillsammas med min kollega Carita. Idag var sista inlämningsdag för en viss grupp av deklarationer å vi har mottagit papper i mängder å jag älskar det! Jag älskar att sitta där med pappershögarna å sortera å stansa å kolla genom!

Veckan kommer att bli lite annorlunda dock. Av någon anledning så klarar inte mitt psyke riktigt av expeditionstjänsten.. Jag tycker ju så himla mycket om att ha kundkontakt, att hjälpa folk å kunna ge dem en bra stund på dagen. Men det är mycket folk, ämnena å frågorna varierar för varje kund å jag blir helt slut. Utvecklade under mitt senaste skov, min första blandepisod av mani och depression nån form av social fobi å de blir tungt att vara så närvarande för så många människor hela dagarna. Har de senaste 3 expeditionspassen hamnat å ligga apatisk efteråt å tvingats vara hemma från jobb flera dagar å det är jättetungt å känns helt fel. Så den här veckan har jag verkligen planerat, funderat över vad jag kan göra annorlunda å satt upp regler för mej själv så att jag skall klara av det bättre än tidigare.

Jag äter vanligtvis inte lunch på dagarna eftersom jag jobbar deltid men under den här veckan kommer jag att vara stenhård med att äta ordentlig lunch, mellanmål å sen middag när ja kommer hem. Promenad varje dag för att koppla av i kroppen å bara ta det lugnt. Jag har inget inplanerat i veckan för jag vet att jag helt enkelt inte orkar. Vännerna är guld å förstår att jag behöver ha andra rutiner den här veckan å Pojken är medveten om situationen å låter mej få lugn å ro å tid för mej själv för att kunna andas ut å samla ny kraft.

Så nu känns det riktigt bra faktiskt! Mina fina kollegor har även ställt upp som "avbytare" om det behövs å de gör att pressen släpper lite. Men jag tror faktiskt att det kommer att gå vägen den här veckan å hoppeligen även framöver. Imorgon får jag ta itu med alla mina pappershögar! Jeeeij! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar