fredag 6 maj 2011

HELG!

Har varit en tuff vecka indeed.. Känns som att den har pågått i en månads tid samtidigt som det känns som att det var måndag när jag vaknade i morse å nu helt plötsligt e fredag! En bra vecka har det iaf varit, om än liiiite för intensiv! Så nu har jag tagit HELG! 


När jag kom hem väntade barnen å bonusdottern så vi gick iväg på promenad! Ibland känner jag mej som en såndär "hundpromenerare" i New York! :) Men efter några minuter har vi lugnat ner oss å kan gå rätt så fint å utan att ramla in i varandra för varje steg!


Vår första anhalt var hos Krister. Här sitter han å väntar på att få mat. Jag är kattvakt idag och imorgon :)


Jag är nog bra på att va kattvakt. Jag pratar med dom sådär som jag gör med hundarna åså klappar ja lite på dom å ser till att dom äter! :)


Tro min förvåning när jag kom ut efter att ha varit hos Krister å hans tjej Lucy å hundarna satt stilla på exakt samma plats där jag lämnade dem!! Vi tog en extra sväng runt Strandnäs å träffade Cila, bebismagen å fina mamma Teija!! När man bor så här som vi gör, långt från sin egen familj, så känns det som att kompisarnas mammor är mina mammor. Man får varma kramar å den där mamma-tryggheten <3


Efter en cykeltur på "nybegagnade" cykeln med Trassel, som naturligtvis inte var trött efter promenaden trots att dom andra somnade i en hög genast vi kom hem, så var det dags för helg: en cigg å en kall öl. Fy fään va najs!




Är lite impad över att jag har blommor ute! Jag har en sån här grejja å sen likadana blommor i en såndär ampelgrejja. Jaja, de e mamma som har köpt dom å planterat dom men ändå! Jag har blommor!! Lite cred då!! :p

Nu ska ja njuuuuta av fredagen å snart kommer Elin över å vi ska fixa till lite pizza, öppna nån flaska vin å ha det skönt! Min fina Pojke kommer över å leker med oss oxå! Jeeeij! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar