torsdag 8 september 2011

Långa minuter..

Min lilla prins e sjuk.. Massa sjuk. Han hade spytt natten till onsdag ett tiotal gånger men verkade ändå rätt okej när jag åkte på jobb på morgonen efter att ha varit vaken med honom sedan vid halv 6.. När jag kom hem vid 14 igår så hade han spytt otroliga mängder vätska å va alldeles seg å vinglig så vi åkte till Godby med honom. Veterinären tog genast emot honom. I samma skede ringde Nette å sa att Ziva oxå spydde. Nette tog nämligen Ziva till sej eftersom jag inte visste hur länge de skulle ta med Dix å jag ville inte ha Ziva ensam. Men så hasta la vista fick Nette komma med Ziva till veterinären oxå..

Ziva ansågs va tom fara eftersom hon var pigg å hade aptit å inte egentligen verkade så sjuk, men hon behöve ändå komma dit ifall det skulle visa sej vara nån smitta som båda ungarna hade fått.. Ziva åkte hem med Nette å Dix tog dom blodprov på, röntgade buken å la dropp på han. Han har något i magen som dom inte vet vad är å han är alldeles uttorkade. Han var någotsånär pigg när vi fick åka hem efter 3-4 timmar.

Inatt har han inte sovit alls, bara vankat omkring i sängen, gråtit å varit lessen. Vid 1 inatt spydde han nån brun äcklig vätska å vi sov sådär allt som allt ungefär 45 minter både han å jag.. Han är otroligt mammig å man märker att han är skrämd å har ont.. Imorse verkade ändå relativt okej å hade ju bara spytt den ena gången.. Så jag körde båda hundarna till Nette eftersom jag inte ville att de skulle va ensamma idag. Efter en timme ringer Nette å säger att Dix har försökt dricka men genast spytt upp samma bruna vätska som inatt.

Så jag hämtade honom å åkte akut till veterinären där dom genast tog hand om han. Han har lite feber, är helt apatisk orkar inte stå upp å har blodsprängda ögon.. Så dom sövde ner honom, la nytt dropp å ska under dagen göra en kontrast räöntgen på honom å antagligen öppna upp honom för att se vad han har i magen å operera honom.. Halv 5 får jag åka se honom å då hoppas jag allt gått bra! Känns så fruktansvärt att lämna han där, utan mamma..

Jag är helt slut, brister ut i gråt oberoende på var jag är. Känns så hjälplöst.. Ja kan bara krama om han å hoppas att han finns kvar hos mej.. Mitt hjärta är i bitar. Han är min pojke, min hjälte, mitt livs största kärlek.. Ingen annan kan nånsin få mitt hjärta så som Dix..


Kämpa nu gulle!! Mamma saknar dej!!


Själv försöker vila en stund för att orka med fortsättningen.. Tyckte även att det var läge att tröstshoppa en OnePiece idag efter att han försökt beställa en på nätet i 2 veckor.. En dag när saker å ting är annorlunda ska jag berätta hur nice den är.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar