fredag 9 september 2011

Kvällen med sjukling


Dix som nyss kommit hem å ligger å vilar.. Operationen gick bra, men naturligtvis är han jättesliten. Dock har han varit ute 2 ggr å tassat lite på gräsmattan, druckit å lyckats hålla kvar vätskan å är ändå mer sitt gamla vanliga jag! Operationen visade två "klimpar", ca 2 cm i omkrets som stockat tarmarna på två ställen. Vad det kan va är omöjligt att säga eftersom tarmarna jobbat så hårt för att få ut dem att de komprimerats till stenhårda bruna bitar samt en massa gräs å annat som lindat sej runt nästan hela tarmen.. De fick öppna honom på två ställen å ärret under magen är ca 12 cm långt.. :( Tror dock att allt kommer att gå bra de närmaste dagarna, men det var otroligt tur att vi åkte in i onsdas.. Bara någon dag till å ingen vet vad som kunde ha hänt.. :(


Medan Dix har vilat har jag fixat å donat hemma! Har tvättat, diskat, tvättat mattor, möblerat å naturligtvis skruvat ihop nya soffan!! Dix provsitter å verkar tycka att det är helt okej! :) Sen måste jag ju ha fått alla klant-gener i vår släkt eftersom jag lyckades skapa en förstagradens brännskapa i hela högra handen när jag skulle koka vätskeersättning till Dix.. Två tips (om de finns lika korkade människor..):

Nummer 1: Lägg kastrullen på rätt platta
Nummer 2: När du inser att du har kastrullen på fel platta, ta för fan inte i handtaget som stått ovanför den varma plattan i 10 minter. 

Klant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar